Er zijn al heel wat mensen die naar de topreeks ‘Maxima’ hebben gekeken. Het is bij veel mensen het gespreksonderwerp van de dag en is ook best goeie reclame voor het koningshuis zelf.
De reeks bevat heel wat romantische momenten en toont het liefdesverhaal van Maxima en Willem-Alexander vanaf de eerste ontmoeting. Een romantisch verhaal over het koningspaar zou zomaar een boost kunnen geven aan de populariteit van het koningshuis, schrijft Party.
Directeur Peter van der Vorst is laaiend enthousiast over de kijkcijfers van het programma. “Het is geweldig om te zien dat het Nederlandse publiek ‘Maxima’ heeft omarmd. Het eerste seizoen van de serie gaat over het leven van de jonge Maxima tot aan haar verloving met de toenmalige prins Willem-Alexander”, licht hij toe.
De RVD zelf heeft nog niet gereageerd op het succes van de reeks. Maar ze zullen er niet rouwig om zijn dat de reeks het zo goed doet. Het was dan ook dringend nodig dat de populariteit werd opgekrikt.
“Het kan haast niet anders dan dat deze serie één van de grootste kijkcijferhits van 2024 gaat worden. Laat dat nou net zijn wat ons koningspaar nodig heeft. En één van de duurste Nederlandse series ooit heeft goede acteurs. Wat zal het koningspaar uiteindelijk blij en dankbaar zijn dat Videoland deze serie heeft. Volgend jaar zal de populariteitsvlag er een stuk beter bij hangen, dat kan niet anders”, klinkt het bij kijkcijfer expert Tina Nijkamp.